فرمت فایل: ppt
تعداد اسلاید: 18 اسلاید
قابلیت ویرایش: دارد
تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.
قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:
پروژه کلاسی کارشناسی ارشد مدیریت صنعتی
بررسی و شناخت مزیت ها رقابتی و میزان رقابت پذیری محصولات، بنگاه ها و صنایع موجود در هر کشور گامی اساسی در شناخت وضع موجود و آیندة صنعتی و مقدمه ای برای برنامه ریزی های استراتژیک و بلند مدت می باشد.
در کشور ایران نیز صنعت چرم و پوشاک به عنوان یکی از اصلی ترین زیر مجموعه های صنعت نساجی،از جایگاه ویژه ای برخوردار می باشد.که لازم است رقابت پذیری آن مورد واکاوی قرارگیرد.
تحلیل استراتژیک صنعت چرم
مقدمه
گزارشی از صنعت چرم در بازار ایران
نگاهی بر تاریخچه صنعت چرم
تحلیل در قالب مدل رقابتی پورتر
تحلیل وضعیت رقابتی
بررسی کالاهای جایگزین
تولید کنندگان عمده چرم در ایران
بررسی وضعیت صادرات و واردات
مشکلات و چالشهای فراروی صنعت چرم
uتاریخچه صنعت چرم در ایران
اولین کارخانه چرم سازی ایران در سال 1312 در همدان و دومین کارخانه در سال 1314 در تبریز تآسیس شد.
ﺗﻌﺪﺍﺩ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﺠﺎﺕ ﻭ ﻛﺎﺭﮔﺎﻩﻫﺎﻱ چرﻡﺳﺎﺯﻱﻛﻪ ﺑﻪ ﻃﻮﺭ ﺭﺳﻤﻲ ﺩﺭ ﻛﺸــﻮﺭ ﻓﻌﺎﻟﻨﺪ ﺣﺪﻭﺩ 350 ﻭﺍﺣﺪ ﺍﺳﺖ ﻭ ﻋﻤﺪﺗﺎ ﺩﺭ ﺷﻬﺮﻫﺎﻱ ﻭﺭﺍﻣﻴﻦ، ﻣﺸﻬﺪ، ﺗﺒﺮﻳﺰ، ﻫﻤﺪﺍﻥ ﻭ ﺯﻧﺠﺎﻥ ﻗﺮﺍﺭ ﺩﺍﺭﻧﺪ. ﻣﻬﻢﺗﺮﻳﻦ ﻣﺤﻞ ﺗﻤﺮﻛﺰ ﻛﺎﺭﺧﺎﻧﺠﺎﺕ اين صنعت ﺩﺭ ﭼﺮﻣﺸﻬﺮ ﻭﺭﺍﻣﻴﻦ ﺍﺳﺖ.
uتحلیل وضعیت رقابتی
مایکل پورتر(Michel Porter) معتقد است که مزیت رقابتی یک بنگاه، بایستی به عنوان بخشی از یک سیستم گسترده و در ارتباط تأمین کنندگان، توزیع کنندگان، و همچنین مصرف کنندگان نهایی مورد بررسی قرار گیرد.
بخش عمدة صادرات و تجارت در سطح جهانی در این زنجیره،مربوط به انواع کفش و پایپوش است. پس از آن انواع چرم و کیف و چمدان در ربته های بعدی قرار دارند.
u تولیدکنندگان عمده محصولات چرم در ایران
شهر تبريز به دليل قدمت صنعت پوست و چرم بويژه در يكصد سال اخير ، مهد اين صنعت در كشور به شمار مي آيد
uمشکلات و چالشهای فراروی صنعت چرم
(1قوانین اداری
(2کیفیت نا مناسب محصولات چرمی
(3سنتی بودن تجهیزات و تکنولوژی تولید در صنعت چرم
(4نبود تبلیغات در بازاریابی بین المللی برای محصولات چرم و پوست ایران
(5کم توجهی به ظرفیت های خالی صنعت چرم
(6عدم حمایت های کافی دولتمردان
(7صادرات محصولات غیر نهایی
(8وجود تعرفه 15 – 40 درصدی برای واردات مواد شیمیایی و واسطه ای
(9نبود استراتژی مدون
(10حجم بالای صادرات پوست به صورت سالامبور
تحلیل استراتژیک صنعت چرم
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.