فرمت فایل: ppt
تعداد اسلاید: 18 اسلاید
قابلیت ویرایش: دارد
فهرست مطالب طراحی واحد یادگیری:
مقدمه
بررسی و تشخیص نیازها
انتخاب ایده کلیدی
تعیین اهداف و شایستگی های مورد انتطار
انتخاب محتوای مناسب آموزشی
نقشه ذهنی
سازماندهی فعالیت های یادگیری
تعیین ملاک های سنجش و سطوح عملکرد دانش آموزان
تعیین تکلیف جبرانی، مکمل و فوق برنامه
ارزشیابی و اصلاح واحد یادگیری
منابع پاور طراحی واحد یادگیری
´ با توجه به آگاهی از دیدگاه دانش آموزان در کم توجهی یا عدم شناخت کافی از وضعیت کشور های همسایه به طوری که حتی بعضا در مشخص کردن قاره ای که کشورمان درآن قرار دارد دچار مشکل هستند
وناتوانی برخی دانش آموزان در لیست کردن5 کشور همسایه ایران نیاز دیدیم که طرح یاد گیری برای درس حاضر اماده کنیم. دانش آموزان در درس اول پایه چهارم با مبحث همسایه ها آشنا شدند
ودر پایه ششم در فصل دهم بیشتر با این مطلب سروکار دارند لذا ضروری است که ذهنیت مناسبی در این زمینه کسب کنند.
تعین اهداف و شایستگی های مورد انتظار
´با توجه به اهداف واحد یادگیری مورد انتظار و با توجه به دانش ها ، نگرش ها و مهارتهایی که دانش آموزان پس از آموختن این واحد باید به آنها دست یابند. شایستگی های مورد انتظار به شرح زیر انتخاب شد:
´حیطه شناختی
´حیطه عاطفی(نگرش)
´حیطه روانی – حرکتی(مهارت)
´
سازماندهی فعالیت های یادگیری و ایجاد فرصت های
یادگیری با به کار گیری راهبردها و رسانه مناسب آموزشی
پاور طراحی واحد یادگیری
´بعد ازسلام و احوال پرسی ، حضور و غیاب و گروه بندی دانش آموزان، قبل از شروع درس جدید سوالاتی را از درس قبل می پرسیم تا میزان آمادگی دانش آموزان را در کلاس مورد سنجش قرار دهیم.
´برای شروع با توجه به وضعیت کلاس صندلی های دانش اموزان را جابجا کرده و به صورت یک نقشه طراحی میکنیم و از دانش اموزان می خواهیم نفرات نزدیک خود را لیست کرده
و به عنوان همسایه ذکر کنند و دوستان صمیمی که در کلاس دارند ولی از آنها فاصله گرفته اند به عنوان دوست ذکر می کنند تا بدین ترتیب با مفاهیم همسایه و دوست آشنا شوند
و سپس سوالاتی در این زمینه از آنها می پرسیم و با اوردن یک کره جغرافیایی یا نقشه، قاره ها را توضیح داده و مشخص می کنیم ایران و کشورهای همسایه در کدام قاره قرار دارند.
´
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.