فرمت فایل: ppt
تعداد اسلاید: 39 اسلاید
قابلیت ویرایش: دارد
تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.
قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:
سیستم آموزشی مصر:
1) سطح آموزش پایه (4 تا 14 سالگی)
پیش دبستانی: 2 سال
ابتدایی: 6 سال “به دو دوره سه ساله تقسیم میشود”
متوسطه اول: 3 سال
2) سطح آموزش ثانویه (15 تا 17 سالگی)
متوسطه دوم: 3 سال
در پایان هر دوره امتحانات منطقه ای یا کشوری برای ارتقا به دوره ی بعد برگزار میشود
در مدارس دولتی آموزش در همه سطوح رایگان می باشد
تاریخچه آموزش در مصر
آموزش مدرن زیرنظر «عثمان پاشا محمد علی»در اوایل قرن 18 معرفی شد.
سیستم دوگانه ای را که همزمان آغاز کرد:
1) مدارس اسلامی سنتی(الکتّاب):
اصول خواندن و نوشتن از طریق حفظ و ترتیل آیه های قرآن بدون تمرکز روی آزمایشات، حل مسئله یا یادگیری عملی
2) مدارس با زبان عربی (المدرسة):
تعلیم و تربیت مدرن
نظام آموزشی مصر
تاریخچه ظهور و تکوین دوره پیش دبستانی :
فردریک فروبل، مربی آلمانی، پایه گذار کودکستان است که در سال 1837 در یک شهر کوچک در آلمان، مدرسه ای برای کودکان سه تا هشت ساله دایر کرد که kindergarten یا کودکستان نام گرفت.
آموزش و پرورش دوره پیش دبستانی :
دوره پیش دبستانی دوره ای است که به تناسب امکانات و متقضیات هر کشور ، کودکان سه تا شش ساله در آن پرورش می یابند.
آموزش و پـرورش دوره پیش دبستــانی در جهان ، در مراکــزی
با نام هایی مانند خانه خــردسالان ، باغ کودکـان ، مدرس مادرانه
باغچه کودکان انجام می گیرد در ایران اینگونه مراکز ، کودکستان
و آمادگی نام دارد .
و
در مصر این مراکز “ریاض الاطفال” نام دارند.
مورد بعدی میتوان
تاسیس کمیته عالی توسعه آموزش پیش دبستانی در سال ۱۹۹۶، اشاره کرد. این کمیته عهدهدار مسئولیت ارائه مطالعات، تحقیقات و دیدگاههای مربوط به سیاستهای آموزشی مراکز آموزش پیش دبستانی است.
اهمیت آموزش و پرورش دوره ابتدایی:
مهمترین دوره تحصیلی در تمام نظامهای آموزش و پرورش جهان دوره ابتدایی است . زیرا شکل گیری شخصیت و رشد همه جانبه در این دوره بیشتر است .
ایران
در قانون اساسی معارف قانون تعلیمات اجباری و قانون اساسی جمهوری اسلامی ایران بر عمومی بودن، اجباری بودن و رایگان شدن این دوره تاکید شده است و فراهم کردن شرایط تحصیل در این دوره از وظایف دولت بر شمرده شده است.
اهداف کلی دیگر:
1-باید به علاقه کودک به یادگیری توجه کرد
2-باید به تقویت کنجکاوی در کودک پرداخت
3-باید آموزش مفاهیم اساسی مورد توجه قرار گیرد
4-باید زمینه ای برای شکوفایی علایق و استعدادهای کوچک فراهم ساخت
5-باید به پرورش استعداد و ذوق هنری کودک توجه نمود
6-باید کودک را به مقدمات زبان فارسی آشنا کرد
7-باید نکات بهداشتی و ایمنی را به کودک آموخت
اهداف عاطفی:
احترام به بزرگسالان
علاقه مند کردن به نظم
علاقه مند کردن به مطالعه
علاقه مند کردن به تعاون
اهداف روانی – حرکتی
عادات بهداشتی و ایمنی
عادت به تعاون
آموزش عملی نماز
تقویت مهارتهانظام آموزشی مصر
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.