فرمت فایل: ppt
تعداد اسلاید: 26 اسلاید
قابلیت ویرایش: دارد
تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.
قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:
استراتژی های رشد
هر شرکتی برای دستیابی به رشد در آینده لزوما باید از یکی از این دو روش ذیل استفاده کند:
توسعه فعالیتهای فعلی اش یا متنوع کردن فعالیت هایش و انجام فعالیت های جدید ازدو طریق یا توسعه داخلی فعالیت ها یا از طریق خریداری یک شرکت دیگر.
استراتژی های بنگاه و بازاریابی
oتوسعه از طریق متنوع ساختن روابط سازمانی
اخیرا شرکت ها تلاش کرده اند تا همزمان با بهره گیری و منتفع شدن از استراتژی های توسعه بازار با متنوع ساختن ،روی برخی شایستگی های اصلی خود تمرکزمی کنندتا از طریق برقراری روابط با دیگر شرکت ها به جای تلاش برای تصاحب این مهم را عملی سازند.
oمدلهای پرتفولیو (موقعیتی یا وضعیتی )
این مدل به مدیران کمک میکند منابع شرکت را میان فعالیتهای مختلف تخصیص دهند. برای این کار به فعالیتها به چشم فرصتهای سرمایه گذاری می نگرندو سپس نقاط قوت و جذابیت بازار رقابتی هر فعالیت را ارزیابی کنند.
oستاره درخشان
ستاره درخشان فعالیتی است که در صنعتی برخوردار از رشد زیاد پیش گام باشد.وقتی صنعتی بالغ میشوداین فعالیت ها به تدریج به سمت ربع پائین وراست ماتریس حرکت کرده و تبدیل به گاو شیرده میشوند.این
oسگ هار
فعالیتهای برخوردار از سهم بازار اندک که در بازارهای نرخ بارشد کم انجام می شود سگ هار نامیده میشود زیرا با اینکه مقداری نقدینگی مصرف میکنند،اما سود و زیان نیز خلق می کنند.
oمحدودیتهای ماتریس رشد- سهم
به دلیل اینکه این ماتریس از دو متغیر برای تحلیل و دسته بندی استفاده میکند درک آن آسان است اما همین سادگی به معنای آن است که این مدل محدودیتهایی دارد:
üنرخ رشد بازار به اندازه کافی جذابیت های صنعت را مشخص نمی کند.
üسهم نسبی بازار به اندازه کافی قدرت و نقطه رقابتی را آشکار و مشخص نمی سازد.
oمنابع هم افزایی
vهم افزایی دانش محور
vهویت و نام تجاری
vهم افزایی ناشی از منابع مشترک وتسهیم شده
oهویت و نام تجاری به عنوان یک منبع هم افزایی
هویت شرکت به همراه یک نام تجاری قوی که آن را معرفی کند می تواند موجب برجسته شدن و متمایز شدن آن شرکت از رقبایش شود.هویت
oنام تجاری
- نام تجاری شرکت (نام و /آرم خود شرکت)میتواند به عنوان نام تجاری تمام یا بیشتر محصولات عرضه شده به بازارهای سراسر دنیا عمل کند.(آمازون ، مک دونالد)
- استراتژی نام تجاری دوگانه یا دوتایی:طبق این استراتژی روی هر محصول شرکت مشخصه کلی شرکت و نام هر محصول تجاری درج می شود.(مایکروسافت ورد،ماکروسافت ویندوز)
- به هر یک ازمحصولات شرکت نام تجاری منحصربه فرد داده میشودوبه هویت شرکت مادر اشاره ای نمیشود.
استراتژی های بنگاه و بازاریابی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.