فرمت فایل: ppt
تعداد اسلاید: 30 اسلاید
قابلیت ویرایش: دارد
تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.
قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:
باید بین بازار یابی ورزشی وبازار یابی از طریق ورزش تمایز قائل شد.بازار یابی ورزشی ،هنگامی روی می دهد که سازمانی ورزشی درصدد ترویج .محصولات وخدماتتش باشد
اما بازار یابی از طریق ورزش ،زمانی است که سازمانی غیر ورزشی .،درصدد بهره گیری از ورزش ،بعنوان ابزار فروش محصولاتش باشد
شناخت بازارهای ورزشی
- شناخت بازار
هر استراتژی بازار شامل دو بخش است :
- گزینش بازارهدف
- توسعه و تدوین برنامه بازاریابی موثر برای موفقیت در بازار هدف
-
اهمیت تقسیم بندی بازار ورزشی
.1می توان نیازها و احتیاجات هر بخش را در مقابل رقبا آزمایش کرد .
.2با استفاده از اطلاعاتی که از هر خرده بازار بدست می آید می توان ، متناسب با بازارهای ورزشی مختلف ، بودجه های بازاریابی مناسبی را به آنها تخصیص داد .
.3با شناخت دقیق خرده بازارها ، می توان در برنامه های بازاریابی ورزشی خود تغییراتی ایجاد کرد و برای جلب رضایت مشتریان ورزشی خود ، تلاش کرد .
برخی تفاوتهای عمده میان بازار ورزشی و بازارهای مرسوم و معمولی |
|
بازار ورزشی | بازار معمولی |
– اغلب، سازمانهای ورزشی باید همزمان رقابت و همکاری نمایند.
– به خاطر تفوق اطلاعات، تجربیات شخصی و تمیزدهی قوی شخصی، مشتریان ورزشی اغلب خودشان را کارشناس و خبره میدانند. – درخواست مشتریان دائماً تغییر میکند – محصولات ورزشی، ناملموس، غیرعینی و صرفاً تجربی است. – محصول ورزشی (مسابقه) همزمان تولید شده و به فروش میرسد و هیچ سیاهۀ کالایی برای محصولات وجود ندارد. – فروش ورزشی عموماً جمعی است و رضایت خاطر مشتری تحت تأثیر امکانات رفاه عمومی میباشد. – محصول ورزشی حالتی ناپا و غیرقابل پیش بینی بودن دارند. – بازاردار ورزشی کنترل چندانی بر محصول ندارد و کنترل وی بر بسط محصول محدود است – ورزش جنبه و جذبه ای جهانی دارد و بر تمام شاخصهای زندگی نفوذ می یابد. |
– موفقیت هر سازمان به دفاع در برابر رقبا و حذف حریفان بستگی دارد.
– کمتر ارباب رجوعی پیدا میشود که خود را خبره بداند و اکثراً سعی می کنند که به اطلاعات و کمک افراد زبده و حرفه ای اتکا کنند. – درخواست مشتریان قابل پیش بینی است زیرا کالا همیشه ثابت است. – چیزی که مشتری میخرد ملموس، قابل مشاهده و قابل حس کردن است و میتواند برای بیش از یکبار استفاده شود. – محصولات دارای سیاهۀ کالا و عمر قفسه ای هستند و میتوان مخازن را دوباره پر ساخت. – اگرچه مردم دیگر میتوانند از خرید یک ماشین لذت ببرند اما لذت و رضایت خریدار به آن بستگی ندارد. – محصولات باید ثابت و قابل پیش بینی باشند، مثلاً اگر یک ماشین خاص با دندۀ جلو به عقب برود، خریدار به سرنوشت ناخوشایندی گرفتار خواهد شد! – بازاردار سعی میکند که با تحقیق و بررسی، طرحی کامل برای محصول تولیدی ارائه دهد. – فقط مذهب و سیاست که البته به خودی خود محصول نبوده بلکه فی الواقع نوعی باورند، میتوانند با گستردگی ورزش رقابت کنند. |
شناخت بازارهای ورزشی
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.