فرمت فایل: ppt
تعداد اسلاید: شامل 2 سری پاورپوینت با موضوع مرتبط می باشد که پاورپوینت اول 142 اسلاید و پاورپوینت دوم 87 اسلاید می باشد.
قابلیت ویرایش: دارد
تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.
قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:
ارباب رجوع مثل مشتري حالت تعاملي وطرفيني ندارد بلكه خدمات وارزش هاي يك جانبه را شامل ميشود. مثل خدمات درماني،خدمات شهري ، خدمات علمي، خدمات آموزشي و پرورشي و … طرح تکريم ارباب رجوع
انواع مراجعين از نظر سطح رضايتمندي
1- مراجعين مبلغ ( وفاداران ) قانون پارتو
تجربيات و خاطرات مثبت ، تحسين ، تبليغ ، نقطه قوت ، عدم توجه به رقبا
2- مراجعين معمولي
تامين نياز هاي پايه ، هزينه مناسب ، بدنبال يافتن فرصت بهتر
3- مراجعين ناراضي
تجربيات مثبت ، منفي ، خنثي – تهديد براي سازمان
، دريافت خدمات از جاي ديگر
4- مراجعين ناراضي اتفاقي
همان مراجعين ناراضي ، اجبار در دريافت خدمات
5- مراجعين کارشکن
تجربيات منفي زياد، عدم تامين نيازهاي پايه ، تبليغ منفي
چند اصل طلائي تکريم ارباب رجوع
qهميشه حق با ارباب رجوع است ، حتي اگر حق با او نباشد
q
qتکريم ارباب رجوع دو قانون دارد : قانون اول اينکه هميشه حق با ارباب رجوع است . قانون دوم اينکه اگر حق با ارباب رجوع نباشد به قانون اول مراجعه نمائيد .
q
qدر موضوع تکريم اهميت کارکنان از ارباب رجوع بيشتر است .زيرا کارمند خوب است که مي تواند ارباب رجوع سازمان را راضي کند . ضرب المثل چيني
ü جهت ارائه خدمات موثر به ارباب رجوع اطلاع رساني مناسب انجام دهيد.
ü
ü اسناد و مدارك مورد نياز و شرايط ارائه خدمات را در كنار درب اطاق هايتان نصب كنيد.
ü
ü در اوقات اداري در محل كارتان حضور داشته باشيد.
ü
ü در هنگام مرخصي و ماموريت اداري حتماً زمان برگشت خود را به همكاران اطلاع دهيد تا ارباب رجوع بلا تكليف و سرگردان نماند.
ارباب رجوع شاکي چه مي خواهد ؟
Øارباب رجوع شاکي مي خواهد جدي گرفته شود .
Ø
Øارباب رجوع شاکي مي خواهد درباره مشکلاتش نتيجه گيري فوري شود .
Ø
Øمي خواهند کساني که براي آنها دردسر توليد کرده اند ، مجازات شوند .
ضرورت اخذ بازخورد از مشتري ( 1 )
vاز آنجائي نظرات مشتري مي تواند مستقيما ما را به عملکردي بهينه راهنمائي کند ، لذا
vدر مرحله اول : ضرورت استقرار يک مکانيزم بازخورد موثر ، فوق العاده ضروري است تا به اين وسيله نکات مثبت و اثر بخش سازمان و همچنين نکات منفي و آسيب رسان آن شناسائي گردد .
v
vدر مرحله دوم : نحوه دريافت بازخورد از مشتري بايد مورد بررسي قرار گيرد .
q لحن کلام شماست که احساس نياز به ادامه ارتباط را معنا مي کند
q
q هرگز تماس ارباب رجوع را بدون پاسخ نگذاريد
q
qمشکلات را حتي الامکان با کمک ارباب رجوع حل کنيد
q
q هرگز در برخورد با ارباب رجوع تبعيض قائل نشويد ، چراکه احترام
در همه جا و براي همه مراجعين ضروري است
طرح تکريم ارباب رجوع
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.