فرمت فایل: ppt
تعداد اسلاید: 29 اسلاید
قابلیت ویرایش: دارد
تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.
قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:
¨برخي از ويژگي هاي كليدي ITIL كه آنرا از ساير استانداردها متمايز و اجرايي تر مي سازد، عبارتست از :
¨ چارچوب مبتني بر بهترين تجارب و كاركردها
¨· ديدگاه فرايند گراء در مقابل ديدگاه وظيفه گراء
¨· اجتناب از بروكراسي در فرايندها
¨· امكان پياده سازي فرايندها بصورت تدريجي
¨· حاكم بودن اصل بهبود مستمر در توسعه فرايندها
¨· تمركز بر رضايت مشتريان خدمات
¨پيادهسازي اين استاندارد منجر به افزايش شفافيت سازماني، بهبود پايايي خدمات فاوا، بهينه سازي استفاده از منابع، بهينهسازي هزينهها، توسعه پذيري سازمان ، افزايش كيفيت خدمات فاوا و بالاخره انطباق با استاندارد ISO 20000 (استاندارد سازماني مديريت خدمات IT) خواهد شد.
کاربرد ITIL در سازمانها
¨تاریخچه ITIL
¨تفکر ITIL در دهه ۱۹۸۰ ، زمانی به وجود آمد که دولت انگلستان متوجه شد که سطح کیفی خدمات IT که در کشورش ارائه میشود کافی و قابل قبول نیست.
¨در آن زمان موسسه CCTA – Central Computer & Telecommunication Agency که امروزه اتاق بازرگانی دولت انگلستان OGC – Office of Government Commerce نام دارد
¨اولین نسخه ITIL را GITIM – Government Information Technology Infrastructure Management نام گذاری نمودند و …
¨ITIL مجموعه ای از بهروشها برای اجرای مدیرت خدمات فناوری اطلاعات در سازمانها است. این مجموعه از سال 1989 تا سال 2007 دستخوش تغییراتی بوده است. ابتدا با تفکر وظیفه ای و سپس با تفکر فرایندی و در آخر نیز با تفکر سرویسگرا در سال 2007 مفاهیم را در اختیار کاربران قرار داد.
¨نسخه سوم ITIL :
¨نسخهی فعلی از ITIL که مورد استفاده است ، نسخه سوم ITIL در سال 2007 جایگزین نسخه دوم شد و شامل 5 بخش اصلی است:
¨» استراتژی خدمات Service Strategy
¨»طراحی خدمات Service Design
¨»انتقال خدماتService Transition
¨»اداره خدماتService Operation
¨»بهینه سازی پیوسته خدماتContinual Service Improvement
¨این نسخه در ماه می سال ۲۰۰۷ جایگزین نسخه دوم شد.
¨نسخه سوم علاوه بر اینکه دارای قابلیت های بیشتری می باشد قابلیت های نسخه دو را نیز به طور کامل پوشش می دهد.
¨ITIL v3 در ماه می – خرداد 2007 منتشر شد و شامل پنج جلد کلیدی (key volumes) است:
¨1- استراتژی سرویس ( Service Strategy )
¨2- طراحی سرویس ( Service Design )
¨3- انتقال سرویس ( Service Transition )
¨4- عملیات سرویس ( Service Operation )
¨5- بهبود مداوم سرویس ( Continual Service Improvement )
¨چرا نیاز به ITIL داریم؟
¨ITIL روشی است استاندارد که مانع از بروز مشکلات زیر می گردد:
¨» وجود چند تیم پاسخگویی برای کاربران و در نتیجه سرگردانی کاربر برای اعلام نیاز
¨» عدم وجود تعریفی دقیق از سطوح خدمات مورد انتظار کاربران
¨» برخورد واکنشی با وقایع به جای وجود برنامه ای مناسب برای برخورد پیشگیرانه
¨» عدم وجود مسیر تعریف شده برای ارسال وقایع و پیگیری انجام آنها
¨» عدم وجود روش سیستماتیک برای شناسایی نیازهای آموزشی کاربران
¨» نیاز به وجود استاندارد مستندسازی
¨» عدم وجود هماهنگی بین بخش های مختلف برای اعمال تغییرات و ایجاد مشکلات در پی آن
کاربرد ITIL در سازمانها
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.