فرمت فایل: ppt
قابلیت ویرایش: دارد
تعداد اسلاید: 30 اسلاید
تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.
قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:
روش نمايش، علمي مبتني بر يادگيري به اصطلاح مهارتي ، عملي و براساس مشاهده ميباشد به عبارتی دیگر روش نمایش بر مشاهده و دیدن استوار است.
نشان دادن چگونگی انجام چیزها ، استفاده و کسب مهارت روانی حرکتی یا ذهنی پیچیده.
نکاتی در مورد روش نمایشی
استفاده از این روش برای آموزش مهارتهای بالینی پیشنهاد میشود.
این روش میتواند کیفیت یادگیری را افزایش دهد.
با استفاده از این روش ، معلم می تواند مهارتی را به تعداد زیاد از شاگردان و در طی زمانی کوتاه ارائه دهد.
این روش اولین روش تدریسی است که بشر بکار برده است.
مهمترین برتری این روش به کار گیری اشیاء حقیقی و واقعی در آموزش است.
روش تدریس نمایشی
روش آزمايشگاهي و مقایسه آن با روش نمایش
در روش آزمايشگاهي گاهي ناچارميشويم كه نمايشي عمل كنيم:
1.آزمايش خطرناك است.
2.ابزارگران قيمت است يا شاگرد به آن مسلط نيست.
- از همه مهمتر شاگرد هنوز روش آزمايش كردن را بلد نيست.
روش گام به گام اجرای نمایش
گام اول – آمادگی وسایل
وسایل کار را باید از قبل آماده نموده و مطمئن شوید که وسایل کار صحیح و سالم میباشند.
گام دوم – تشریح هدف و توضیح دادن وظایف فراگیران
اینکه در هنگام کار به چه مسائلی برخورد خواهند کرد و چرا مهارت مربوطه را باید بطریق خاصی انجام داد را بیان نمائید.
نکات مهم وکلیدی را با تاکید، خلاصه و تکرار یادآور شوید.
از کلماتی استفاده نمائید که فراگیران را به تفکر وا دارد.
روش تدریس نمایشی
نکاتی جهت بهتر شدن نمایش
تقسیم مهارتها به مراحل جزئیتر
استفاده از اصطلاحات ساده و قابل فهم
قرارگرفتن در روبه روی فرد
ارزشیابی فراگیر در هر مرحله و همچنین از کل مهارت
استفاده از نمونه ومدل در روش نمایش
استفاده از نمونه در روش نمایش
هرگاه موضوع درس شیئی یا پدیدهای باشد که دسترسی به آن مشکل یا غیر ممکن است، از نمونه آن استفاده میکنیم.
استفاده از مدل در روش نمایش
هرگاه یک شیئی بسیار کوچک (مثل اتم) و یا بسیار بزرگ (مثل کره زمین) باشد و مشاهده مستقیم آن میسر نباشد، برای تجسم و تفهیم آنها از مدل استفاده میشود،زیرا بدون مدل (نمونه ساختگی) موضوع غیرقابل توصیف میگردد.
محدودیتهای روش نمایش
1- احتياج به وسايل و امکانات فراوان دارد، لذا در مقايسه با ساير روشهاي تدريس از نظر اقتصادي گران تمام مي شود.
2- به معلمان آگاه و مجرب نياز دارد.
3- نسبت به ساير روشها ممکن است اطلاعات و معلومات کمتري در اختيار شاگردان قرار دهد، و دامنه لغات و مفاهيم آنان را تقويت نکند.
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.