فرمت فایل: ppt
قابلیت ویرایش: دارد
تعداد اسلاید: 235 اسلاید
تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.
قسمتی از متن این پاورپوینت که به صورت تصادفی انتخاب شده:
کتاب:
◦بازاريابي صنعتي-تاليف دکتر سيدجوادين و اسفيداني- انتشارات نگاه دانش
کليات بازاريابي صنعتي
رفتار خريداران سازماني
روابط خريدار و فروشنده در بازارهاي صنعتي
بخشبندي، هدفگذاري و موقعيتيابي در بازارهاي صنعتي
برنامهريزي استراتژيک در بازارهاي صنعتي
ساير مبحث از جمله
◦قيمت گذاري در بازارهاي صنعتي
◦استراتژيهاي توزيع صنعتي
◦مديريت محصول در بازارهاي صنعتي
◦ارتباطات بازاريابي در بازارهاي صنعتي
◦تجارت الکترونيکي و بازاريابي صنعتي
◦
اثربخشي فروش
مهارتهاي فروش
◦مهارتهاي شغلي: از قبيل دانش فني در خصوص محصول، آشنايي با سياستهاي شركت، آشايي به اصطلاحات فني خاص هر يك از محصولات و…
◦مهارتهاي ارايه فروش: مهارت برقراري ارتباطات اثر بخش.
طبقه بندي ديگر از مهارتهاي فروش
تجربه فروش و كيفيت آموزش
گوش كردن فعالانه
فروش انطباقي
مديريت اعتراضات
مهارت خاتمه
آيندهنگري
ويژگيهاي سازمان خريد
نوع سازمان: شرکت توليدي، مؤسسه آموزشي، حمل و نقل، بيمارستان، آژانس دولتي، سازمان عمومي
خصوصيات جمعيتي سازمان: به عنوان مثال تعداد کارکنان، حجم فروش سالانه، موقعيت جغرافيايي، تعداد کارخانجات.
کاربرد محصول: استفاده نهايي از محصول
موقعيت خريد
مثالي از بخش بندي آشيانهاي در شركت سيتريكس سيستم
سطح اول (متغيرهاي جمعيت شناختي بنگاه):
◦اندازه سازمان: بزرگ، كوچك و متوسط (از 7.4 ميليون شركت98 درصد شركتها كمتر از 100 نفر نيروي انساني داشتند)
◦استفاده از بخش صنعتي براي شناسايي شركتهايي كه از تكنولوژيهاي سطح بالا استفاده ميكنند.
پاورپوینت بازاريابي صنعتي
تحليل و اندازهگيري شايستگيها
گام اول- اطلاعاتي در مورد ارزش مشتري جمعآوري ميشود.
◦استفاده از تکنيک انتخاب گسسته براي تعيين ارزش مشتري
گام دوم- بر اساس اطلاعات جمعآوري شده، نحوه ارائه محصول توسط شركت و رقباي آن مورد ارزيابي قرار ميگيرد.
گام سوم- شايستگيها و نحوه ارتباط آنها با ارائه محصول بنگاه ارزيابي مي شود.
آزمون بازار شبيه سازي (STM)
در اين روش به تعداد محدودي از مشتريان پول داده ميشود و از انها خواسته ميشود که به فروشگاه مراجعه کنند و يک محصولي را خريداري کنند سپس، نظرات آنها در مورد دلايل انتخاب يک محصول پرسيده ميشود.
مزايا
◦هزينه پايين اجراي اين روش
◦قابليت بالاي اين روش در پيش بيني احتمال شکست محصول در بازار
◦قابل قبول بودن زمان مورد نياز جهت دريافت نتايج (حدود سه ماه)
اين روش در تمام شرايط در بازارهاي صنعتي قابل اجرا نميباشد.
شرايط استفاده از توزيع غير مستقيم در بازارهاي صنعتي
بازارها قطعه قطعه و پراكنده هستند.
غالب مبادلات با حجم كم انجام ميشود.
مشتريان غالباً محصولات متنوع و از نامهاي تجاري متعددي خريد ميكنند.
پاورپوینت بازاريابي صنعتي
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.