فرمت فایل: ppt
تعداد اسلاید: 22 اسلاید
قابلیت ویرایش: دارد
تصویری از خود فایل رو میتونید مشاهده کنید.
قسمتی از متن این پاورپورینت:
موضوع پاورپوینت شاخص بخش ها : مدیریت – علوم انسانی
پاورپوینت شاخص بخش ها (اندازه گیری) :
تعريف شاخص
استفاده از ملاكها و اصولي كه خصوصيات كيفي را در قالب كميت بيان كرده و آنها را قابل بررسي و ارزشيابي مي كند، شاخص نام مي گيرد.
شاخصها معمولاً از نظريه ها، نگرشها و يا موقعيتها سرچشمه مي گيرند و مانند علائمي كه مسير را مشخص مي كند، مي توانند مورد استفاده قرار گيرند. معمولاً براي اطمينان از نتيجه گيري ها و نشان دادن شرايط و اوضاع بيش از يك شاخص را مورد استفاده قرار مي دهند تا احتمال بروز خطاها را به حداقل برسانند.
براساس شاخصها مي توان:
به تشريح وضعيت سازمانها از لحاظ برنامه ريزي و يا انجام تحقيقات علمي پرداخت و در روند تغييرات، آنها را بررسي كرد؛
شاخصها معيار مناسبي براي ارزشيابي شمرده مي شوند؛
شاخصها براي پيش بيني روند كارها مورد استفاده قرار مي گيرند.
شاخص های بیمارستانی مهم ترین عامل نشاندهنده عملکرد بیمارستان می باشد که باید به طور منظم و در دوره زمانی مشخص مورد بررسی قرار گیرد. بررسی شاخص های بیمارستانی یکی از مهم ترین وظایف مدیران بخش ها و واحدهای بیمارستان است.
نام شاخص |
ردیف |
انجام پروسیژورها به روش علمی و مطابق با دستورالعملها (ادمیت و ترخیص،پانسمان،سرم درمانی،دارودرمانی ،تغذیه ،سونداژ،انتقال بیمار،محافظت بیمار،پیشگیری و مراقبت از بدسور،کنترلI&O ، مراقبت از کلیه کتترها و رابطهای متصل به بیمار،تحویل گرفتن و تحویل دادن علمی بیمار و سایر مراقبتهای بهداشتی-درمانی بر اساس نیاز هر بیمار) |
1 |
چک دستورات پزشک،کاردکس نویسی،انجام به موقع دستورات و گزارش نویسی به روش علمی |
2 |
سرعت،مهارت و دقت عمل در انجام وظیفه |
3 |
برخورد مناسب با بیمار،همراه بیمار،مافوق،همکار و سایر افراد مرتبط |
4 |
ظاهر مناسب کارکنان |
5 |
دفتر تحویل وسایل بخش،دفتر تحویل مخدر،دفتر تقسیم کار پرستار و خدمات،دفتر ارزشیابی کارکنان،
دفتر حمام بیماران |
6 |
حضور فعال و به موقع در محل خدمت |
7 |
پاورپوینت شاخص بخش ها رایگان خدمت شما !!!
دیدگاهها
هیچ دیدگاهی برای این محصول نوشته نشده است.